Doelstelling

De doelstelling van de Vincentiusvereniging is het beoefenen van alle vormen van vrijwillige hulpverlening, door het ondersteunen en inzetten van vrijwilligers, welke aangepast aan de steeds wisselende noden, behoeften en omstandigheden, bevorderlijk kunnen zijn voor het bereiken van haar doel.

Medewerking aan dergelijke projecten op nationaal en internationaal niveau.

Het vormen en in stand houden van groepen en personen, welke zich inzetten voor activiteiten ten behoeve van de doelstelling van de vereniging.

Het geven van vorming en voorlichting ter bevordering van de aan haar doelstelling ten grondslag liggende mentaliteit en ter stimulering en begeleiding van haar activiteiten.

Nauwe samenwerking met personen en verenigingen, overheids- en particuliere instellingen, zowel op het terrein van de beroepsmatige maatschappelijke dienstverlening als van de vrijwillige sociale hulpverlening met eenzelfde doelstelling.

Het vaststellen van algemene beleidslijnen voor de leden van de vereniging betreffende de ontwikkeling van activiteiten.

Het verlenen van diensten aan leden van de lokale vereniging, hetzij rechtstreeks, hetzij middels instellingen waarmee wordt samen gewerkt.

De leden van de lokale vereniging kunnen het beleid van de landelijke vereniging ondersteunen.

De activiteiten

Onderstaande kernactiviteiten voeren wij uit in samenwerking met alle partners op het gebied van armoedebestrijding in  Geldrop-Mierlo en omstreken, onder andere via het  Armoedeplatform van de  gemeente  Geldrop-Mierlo.

• FinanciŽle hulp door het verstrekken van leningen    lees meer ...

De ANBI-status voor de Vincentius Vereniging Conferentie H Maria Brigida
Sinds 1 januari 2009 staat de Vincentius Vereniging Conferentie H Maria Brigida op de lijst met Goede Doelen, welke door de Belastingdienst wordt opgesteld. Deze Goede Doelen worden aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Wat betekent dit voor de Vincentius Vereniging Conferentie H Maria Brigida?
Het verkrijgen van de zogenaamde ANBI aanstelling betekent dat de Vincentius Vereniging Conferentie H Maria Brigida gezien mag worden als volwassen en eerlijke instelling, wat de transparantie van de organisatie ten goede doet komen. Met deze aanstelling wordt bekrachtigd dat Vincentius Vereniging Conferentie H Maria Brigida al het sponsor- en donatiegeld voor 100 procent besteedt aan de organisatiedoelstelling.

Vincentius Vereniging Conferentie H Maria Brigida

Stationsstraat 5 c            5664 AP Geldrop.
Tel: 040-2868951        Email:  bertvanleijsen1@gmail.com

Historie

Reeds in 1648 ontstond er een gecombineerd Armbestuur voor Geldrop en Zesgehuchten. In 1841 werd het Armbestuur opgesplitst in Geldrops- en een Zesgehuchtens Armbestuur. Op 14 Oktober 1850 werd de Vincentius vereniging conferentie Geldrop gesticht. De eerste president was de fabrikant Adriaan van den    lees meer ...

Gegevens

R.SIR : 8062.60.816
KvK : 40235204
Dagelijks Bestuur:
Voorzitter : mevr. I Brinksma
Vice-voorzitter : dhr. Theo Stijntjes
Secretaris : mevr. J M Scheepers tel: 040 2863512
Penningmeester : dhr. S A J van Leijsen
Het Algemeen bestuur bestaat uit het Dagelijks bestuur en de overige leden van de conferentie.

Wij kunnen niet zonder uw steun! Donaties aan IBAN NL15RABO0159720664 t.n.v. Conf. H Maria Brigida  onder vermelding van Gift

Verslagen financiŽel

FinanciŽeel verslag   lees meer...
  naar beginpagina ...